zaterdag 21 april 2012

Bezigheden van de afgelopen dagen

  Donderdagavond had ik even geen zin meer in haken, 
dus besloot ik prijsetiketten te maken voor 30 april. 
Ik knipte leuke gekleurde papiertjes in strookjes


 en bestempelde ze met waterverf (stempels van aardappels gemaakt,
 lekker makkelijk en als het klaar is, hup, de container in!). 
Wat oranje lintjes krullen, kraaltjes erdoor en een leuk vormpje eraan, 
en het ziet er gelijk wat leuker uit dan een wit papiertje!



Toen ik vanmorgen de trap af kwam drong het tot me door dat er behoorlijk veel troep lag.
 Dus begon ik maar eens met opruimen. Eerst plastic bakken opzoeken, alles sorteren, en dan opbergen... Klinkt simpel, toch was ik er ruim een uur mee bezig, voor zo'n kleine ruimte...


Want de wol zat namelijk in de knoop... 
Ik heb een beetje te veel denk ik, maar ja, het is ook zo leuk!











Toen de opruimgekte voorbij was, werd het tijd om te haken,
 ik moet nog veel projectjes afwerken voor Koninginnedag... 
Vandaag was het aapje aan de beurt.


 Hij was al bijna klaar, dus ik hoefde alleen nog maar 2 pootjes te haken,
en een staart, en moest ze bevestigen.
 Het is wel een beetje een gepriegel, omdat je elk teentje er apart op moet haken,
 zijn er nogal wat draadjes af te werken aan het eind.


 Ik vind het een heel geslaagd project,
 en ben er dan ook apetrots op!


Ook ben ik vanmiddag begonnen met het afronden van de kat, 
ik heb het lijfje en de kop gevuld en de oogjes en het mondje bevestigt, 
heb de pootjes en de staart gehaakt en gevuld. 


Het ziet er nu nog een beetje uit als een grijze octopus moet ik toegeven,
 omdat de oortjes nog ontbreken waarschijnlijk...
Maar daar zal binnenkort verandering in komen!


 De mand met onafgemaakte projecten word steeds leger. Zal ie op 30 april leeg zijn?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten