woensdag 18 april 2012

Aapje

 Een paar maanden geleden ben ik begonnen met het haken van een amigurumi rat. 
Ik kreeg de smaak te pakken en begon zonder de rat in elkaar te zetten
 (wat ik persoonlijk een rotklusje vind en graag zo lang mogelijk uitstel) aan een nieuwe ami.
 En aan nog een, en nog een... 

Een tijdje terug had ik het zeepaardje al in elkaar gezet,
 en de rat is voor het grootste gedeelte ook al af (alleen de achterpoten en de staart nog) 
Gisteren ben ik ook begonnen met het afmaken van het aapje. 
Ik het de oogjes bevestigt, het snuitje erop geborduurd en de kop en het lijfje gevuld 
(het vullen van de kop was nog niet zo eenvoudig,


 omdat het heel moeilijk is om de vorm precies goed te krijgen,
 en de ronding van het snuitje goed naar voren te krijgen...) 
Ik heb het patroon uit een boekje (Gehaakte Beestenboel van Christel Krukkert)
 wat ik zeer kan aanbevelen. Ik vind sommige stukjes soms alleen wat onduidelijk,


 zo ook de banaan, daar kwam ik halverwege niet meer uit,
 en heb toen mijn eigen fantasie erop los gegooid, een banaan van de fruitschaal gepakt, 
en hem in het haakwerkje gepropt Toen werd het een stuk makkelijker! 
En uiteindelijk is het best gelukt, als je de vulling hier en daar een beetje meer of minder doet
 komt de kromme vorm al heel snel tevoorschijn!


Nu moet ik dus nog 2 poten haken, de staart verder afmaken, het vilt in de oren vastnaaien,
 en alles aan elkaar maken, en de draadjes wegwerken, dus al met al zat het aapje zaterdag af zijn. 
Dat hoop ik tenminste...
 En dan kan ik dan verder met de kat, waar ik ook al mee was begonnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten