maandag 16 april 2012

Haken, haken, en nog meer haken!

Tot mijn grote vreugd kan ik constateren dat de Bunny-tas nu écht bijna af is.
 Ja inderdaad: bijna! Ik had vanmiddag zowaar een vrije middag,
 dus besloot ik die nuttig te gaan besteden! Ik hoef alleen nog maar 1 hengsel te maken,
 en die te bevestigen. Daar was ik ook al wel mee begonnen, maar ja, 
ik had toen ik een aantal weken geleden het hengsel maakte (die nu aan het tasje zit),
 niet opgeschreven met hoeveel lossen ik was begonnen,


 dus dat weet ik nu niet meer, en iedere keer, als ik probeer de toer te tellen,
 schiet ik wel even uit, stoot de hond me een keer aan, word ik afgeleid door medebewoners,
 of springt de kat dol enthousiast op schoot. Dus kort gezegd: het lukte niet.
 Ik zat toen ook al 2.5 uur te haken, dus ik vond het ook wel welletjes worden,
 andere keer weer verder!

***
Ook ben ik nog even bezig geweest met de al véél eerder gemaakte 'vingerpoppetjes'.
Ja inderdaad, vingerpoppetjes. Ik had ze zo genoemd, toen ik begon ze te maken, 
althans, probeerde, ik had er een foto van gezien in een blad, en ging zelf ook aan de slag, 
maar ze werden iets (een klein beetje maar...) groter dan op het plaatje. 


Eigenlijk leken ze er niet eens op, maar ach, ik vond ze wel leuk, ze zijn vrolijk,
 en heel makkelijk te maken en te variëren. Dus kwam daar
 een hele generatie van vingerpoppetjes, die ik, op deze 2 na, allemaal verkocht! 
Dus besloot ik deze nog even te voorzien van sleutelringen, 
en ze op de vrijmarkt te verkopen.


Zaterdagavond zat ik een beetje op internet te surfen, op zoek naar inspiratie, 
ik zag een heleboel strikjes voorbij komen, en begon ze steeds leuker te vinden, 


uiteindelijk kwam ik terecht bij ingthings, en besloot dat patroon aan te houden.
 Ze krulden een beetje, en ik wist ook niet echt wat ik er mee moest doen,


 dus maakte ik er automatisch 2 aan elkaar, met een beetje kussenvulling erin
 en al gaande weg ontstond er een sleutelhanger in mijn hand.


Ik heb aan elke kant een andere kleur, voor de variatie.
Ik vind ze best leuk geworden!


 Zondagavond deed ik nog een poging om hengsels aan de ecotassen te maken,
 maar na een aantal pogingen kwam ik erachter dat dat nog niet zo eenvoudig was,
 het moet stevig zijn, maar ook mooi, en het liefst natuurlijk makkelijk uitvoerbaar. 


Ik had er al een buigbare slang voor gekocht bij de bouwmarkt, een aantal weken geleden,
 maar had mezelf nog geen tijd gegund om er mee aan de slag te gaan.
 Uiteindelijk kwam daar het idee, om de slang rond te buigen, en de uiteinden


 met behulp van een hulpstukje in elkaar te lijmen, met speciale lijm,
 waar ik de naam even van kwijt ben. 
Ik knipte een slinger van een plastic tas, en rolde dat om de slang heen, voor ik hem vastlijmde. 
Ik haakte hem door de bovenkant van de tas heen en zie daar: 
mooie, stevige en goed in de hand liggende hengsels!
 De eerste tas is nu dus klaar, nu de andere 2 nog...

 
















Toen kwam oma vanmiddag langs, met een paar Margrieten (heerlijk om even in te bladeren als je een half uurtje over hebt, wat bij mij niet regelmatig voorkomt, maar ach...)
Ik vond er een artikel over de tuin, en dat zag er toch zo mooi uit, ik had gelijk weer zin om ook aan de slag te gaan in de tuin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten