woensdag 11 april 2012

De afgelopen week

De Ik zat ergens vorige week op de bank voor de televisie, maar ik mistte iets om te doen. 
Dus ik besloot wat slingers te gaan haken,

(Het patroon deel ik graag met jullie, je vind ze binnenkort onder het kopje ''patronen'' boven aan de pagina)


lekker makkelijk, simpel, en snel klaar, perfect voor multitasking!
 Na wat op internet rond te hebben gekeken, en een aantal haakboeken verder
 had ik een paar leuke patroontjes bedacht.


 De blauwe met roze en wit is ongeveer 175cm lang 
en de roze, met rood en groen  is ongeveer 155cm lang.

Met wat frisse lentekleurtjes heb je in een handomdraai het voorjaar in huis!

Ik had al eens eerder een slingertje gehaakt, maar dan met allemaal verschillende hangertjes eraan.


Na een aantal maanden in de woonkamer te hebben gehangen verving ik hem voor een kerstslinger, 
en in het nieuwe jaar heb ik hem gewoon aan het hoofdeinde laten hangen, ik vind het wel leuk zo.


Toen de slingers klaar waren ( het afhechten stel ik nog even uit...) ging ik verder met envelopjes uit tijdschriften knippen. Na ruim anderhalf uur, een heleboel snippers, een pijnlijke hand van het knippen en vouwen en 29 enveloppen verder vond ik het wel weer genoeg. En ik ben erg tevreden! Niet alle enveloppen zijn even stevig, omdat de Kampioen helaas van erg dun papier is gemaakt. Maar dat mag de pret niet drukken, toch?

 En toen ging ik verder met de cupcake-doosjes. 
Ik had er al wel 1 af, de andere 3 lagen nog in onderdelen 
in de tas met onafgemaakte projecten, die zo langzamerhand uitpuilt... 
Maar zeg nou eerlijk, wie heeft er met een zonnige vrije middag
nou zin om al die draadjes af te werken?


Dus met een stukje perzik-passievruchtkwarktaart en een kopje thee naast me
 ging ik aan de slag met deze  roze lekkernijen.

Omdat het nogal veel tijd in beslag neemt (afhechten, opvullen, passen, nog weer een beetje vulling, passen, een beetje minder vulling, passen, wikken en wegen, vastlijmen,  kraaltjes uitzoeken, draad erdoor, en de kraaltjes vastzetten, van een afstandje bekritiseren, nog een beetje aanpassen). Kortom, het is nog steeds niet (helemaal) af. Maar ach, nog tijd zat!

En het voordeel is, hel zijn doosjes, dus je kunt ze vullen,
 bijvoorbeeld met heerlijke (zelfgemaakte) bonbons en ander lekkers,
 het ideale cadeautje voor iemand die alles al heeft!


 Het nadeel is dat je ze niet kunt eten, dus, ren naar die bakker op de hoek, 
en trakteer jezelf, want het is (helaas) nog lang geen weekend...

Een paar weekenden terug ben ik naar een heel leuk marktje geweest, waar het werk van hobbydelers te zien was, en je materialen kon aanschaffen. Ik was al een tijdje op zoek naar wat kleurtjes vilt, maar altijd als ik in een hobbyzaakje sta, en kijk naar al die kleuren, kan ik nooit kiezen, ik wil ze gewoon allemaal. Omdat ik toch maar kleine stukjes nodig ben voor de haakwerkjes (oortje, ogen, neus, mond, etc.) zijn kleine lapjes wel zo voordelig. En dat vond ik, op die leuke markt! Ik heb er nog niks mee gemaakt, maar ik ben er erg blij mee



Geen opmerkingen:

Een reactie posten